POTPET-POTPET!
will update!
miss farah: Cocktail Buah
0
Komen

Cocktail Buah

Ehem2.assalamualaikum.tak jawab berdosa ye anak2.dah baca tittle untuk post ni?"cocktail buah".(tertelan air liur eden)wah!kan best if ade depan mata time cuaca panas ni..(sebenarnya cuaca bukan panas pun sekarang ni)ok!resepi ni datang dari i ok,tak copycat dari mana2 resepi pun,hasil tangan i okes u all!ala,resepi ni senang jer.pejam mata pun boleh (cis!berlagak pulak aku).betol,resepi ni memang senang.nak thu resepi nya???kalau nak tahu sila angguk kan kepala anda selama 5 kali.kahkahkahkah.ok!serious!kita mulakan dari sekrang!!!!!!!!!!

ingredients yang diperlukan:
*buah cocktail yg dalam tu (tak kisah brand apa pun and atas korang nak berapa tin,usually farah guna 1 tin je untuk 1 mangkuk besar)
*susu cair (ni pun up to u nak guna berapa tin,farah guna 2 or 3 tin,based on banyak mana u olls nak buat)
*sedikit gula
*laici tin (up to u olls nak masuk ke tak)
*nata de coco

cara2:
1. masuk kan buah cocktail,nata de coco,laici ke dalam mangkuk yang comel.air cocktail,nata and laici jangan buang!!.kita akan guna air dia untuk di masak

2. masukkan air buah cocktail,nata,and laici ke dalam periuk.(guna periuk kecil je,yang sedang2 saja)

3. masukkan susu cair ke dalam periuk yang ade air segala jenis itu.

4. masukkan gula.jangan banyak sangat tau,coz,air bauh coctail,nata,laici tadi dah manis.ingat!!!guna api yang kecil jer!kacau pelan2.bila dah larut semua nya,tuangkan ke dalam mangkuk yang berisi laici,nata,and buah cocktail tadi.
##kalau nak comel,ni biasa for kids.masuk kan jelly yang dalam cone tu,yang lembik2 tu,colourful.nice!

5. lepas dah siap semuanya,simpan ke dalam peti ais,bila dah sejuk.dah boleh try!nak lagi sedap,masuk kan ais dalam mangkuk kecil,then masukkan cocktail yang sejuk tu dalam mangkuk kecil tu,lagi sejuk!!fuh!seedaaap!!
Dah Abis Baca Ye?TQ.Kalo Berkenan,Boleh Tkn LIKE

0 000' sedang bergosip:

copyright © fara afs